Verfasser
Berzbach, Frank
Titel
Der neue Jargon normativer Pädagogik: Empirische Befunde zum Normativitätsproblem konstruktivistischer Erwachsenendidaktik
Jahr
2005
In
REPORT Literatur- und Forschungsreport Weiterbildung 2005(1): Theoretische Grundlagen und Perspektiven der Erwachsenenbildung
Seite
95 - 101
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/2153
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
The new jargon of normative pedagogy
Empirical results of the normativity problem of constructivistical adult didactics

The present contribution attends to the normativity problem of the constructivistical adult didactics. For this a research design is introduced which facilitate an empirical analysis of ethical implications (1). When one regards the relocation of non-pedagogical terms in adult pedagogy, transformation examples can be seen, which is a central result in the analysis carried out (2). Concluding, the question is debated, which - besides an empirical perspective - also requires a theoretical perspective (3).
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: