Bibliothekskatalog


Blueprint on enculturation of lifelong learning for Malaysia 2011-2020

Seri Kembangan, Selangor
, Univision Press , 2011
Schlagworte:
Malaysia , Erwachsenenbildung , Lebenslanges Lernen , Zukunft

Bibliothekskatalog

Gonon, Philipp [Hrsg.]; Stolz, Stefanie [Hrsg.]
Challenges and reforms in vocational education

aspects of inclusion and exclusion

Bern [u.a]
, Lang , 2012 , 327 Seiten
Schlagworte:
Berufsbildung , Globalisierung , Inklusion , Ausgrenzung , Gender Mainstreaming , Schule , Beruf , Hochschulbildung , Australien , Kanada , China , Deutschland , Dänemark , Frankreich , Finnland , Japan , Norwegen , Schweden , Vereinigte Staaten , Aufsatzsammlung In this collected edition, globalization and its consequences on vocational education systems are described and, at the same time, combined with the question of whether new phenomena of inclusion but also of exclusion are produced. Inclusion and exclusion are differentiations that predominate in all kinds of (vocational education) systems, regardless of their national background. These terms base on the requirements of the system itself but also on shortages, particularly when supply and demand are dehiscing. Vocational education developed out of the requirement to integrate large parts of society into a broader or more extended education and, consequently, into an economic and social process. Besides the so-called «social question», gender-, status- and generation-specific characteristics and also the participation in higher education are under discussion. Depending on each country - this volume features contributions of Australia, Canada, China, Germany, Denmark, France, Finland, Japan, Norway, Sweden, Switzerland, and the USA - this debate generates a different development which is described by the authors in their different research areas. Collectively, a multifaceted overall picture arises which illustrates the importance of inclusion and exclusion. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Klingenberg, Matthias [Hrsg.]; Ivanova, Vanya [Hrsg.]
Closing the books or keeping them open?

contributions to the Bonn Conference on adult education ans development (BoCAED) "Remenber for the Future"

Bonn
, dvv international , 2011 , 163 Seiten
Schlagworte:
Internationale Erwachsenenbildung , Politische Erwachsenenbildung , Oral History , Zukunft , Konferenz

Bibliothekskatalog

Valdés-Cotera, Raúl [Hrsg.]; Yang, Jin [Hrsg.]
Conceptual evolution and policy developments in lifelong learning

Hamburg
, UNESCO, Inst. for Lifelong Learning , 2011
Schlagworte:
Lebenslanges Lernen , Erwachsenenbildung , Konzeption , Bildungspolitik , Fernunterricht , Fernstudium , Bildungsfinanzierung , Informelles Lernen , Neue Technologien , Neue Medien , Stadt , Ländlicher Raum , China , Vereinigte Staaten , Kanada , Europäische Union , Thailand , Südafrika , Benin , Tansania , Mexiko , Philippinen , Südkorea , Schanghai , Tagungsbericht , Aufsatzsammlung

Bibliothekskatalog

Organisation for Economic Cooperation and Development
PISA 2009 Results: Students On Line

digital technologies and performance ; Volume VI

Paris
, OECD , 2011 , 394 Seiten
Schlagworte:
PISA-Studie , Schüler , Elektronische Publikation , Textverstehen , Beurteilung , Internet , Information , Web-Seite , Internationaler Vergleich , Österreich , Australien , Belgien , Chile , Dänemark , Frankreich , Ungarn , Island , Irland , Japan , Korea , Neuseeland , Norwegen , Polen , Schweden , Spanien , Kolumbien , Hongkong Computer sind in den meisten Kinder- und Klassenzimmern auf dem Vormarsch. Aber wie gut können Jugendliche in OECD-Ländern mit der digitalen Welt umgehen? Verstehen sie, was sie im Internet lesen? Ist das Leseverständnis von gedruckten Texten anders als das von digitalen? Und wie viele Schüler nutzen eigentlich regelmäßig Computer beziehungsweise das Internet? ?PISA 2009 results: Students on line?, liefert Antworten auf diese und andere Fragen rund um neue Technologien und ihren Nutzen für 15-Jährige. Für diese Zusatzerhebung mussten die Teilnehmer Informationen aus dem Internet auswerten und deren Glaubwürdigkeit einschätzen. Darüber hinaus wurde getestet, wie gut sich die 15-Jährigen auf Webseiten zurechtfinden und wie gut sie Texte lesen, die nicht gedruckt vorliegen. Sechzehn OECD-Länder und drei Partner der Organisation haben sich an der Studie beteiligt: Österreich, Australien, Belgien, Chile, Dänemark, Frankreich, Ungarn, Island, Irland, Japan, Korea, Neuseeland, Norwegen, Polen, Schweden und Spanien sowie - außerhalb der OECD ? Kolumbien, Hongkong
und Macao (China). (Verlag)

Bibliothekskatalog

Bjørkquist, Catharina
Stakeholder regimes in higher education

old ideas in new bottles?

Münster [u.a.]
, Waxmann , 2011 , 233 Seiten
Schlagworte:
Norwegen , Bildungsstatistik , Weiterbildung , Hochschule , Institutionalisierung , Theorie , Management , Kooperation How does Norwegian national higher education policy affect stakeholder influence in practice? Two selected higher education institutions, the University of Oslo and Telemark University College, are scrutinized here with regard to how they have interpreted and adapted to national policy reforms. Both institutions have undergone an evolvement of stakeholder influence in three phases where the two first phases paved the way for the ultimately dominant characteristics of the entrepreneurial regime. However, my analysis shows that the initial institutional legacies of the University of Oslo and Telemark University College differed. The University of Oslo had an established institutional legacy with professorial dominance - only to be challenged by other internal stakeholder groups in the 1970's. In contrast, Telemark University College invited external cooperation already from the start and therefore differs from the University of Oslo. The book is relevant to scholars and students of public policy and administration as well as higher education. Catharina Bjørkquist is an associate professor in Political Science at Østfold University College in Halden, Norway. Stakeholder Regimes in Higher Education - Old Ideas in New Bottles? is a revised version of her doctoral thesis, Karlstad University, Sweden, 2009. (Verlag)