Bibliothekskatalog

Staat, Darrel W. [Hrsg.]
A baseline of development

higher education and technology

Lanham, Md. [u.a.]
, Rowman & Littlefield , 2019
Schlagworte:
Hochschule, Hochschulbildung, Hochschuldidaktik, Hochschulentwicklung, Neue Medien, Neue Technologien, Innovation, Zukunft, Internet der Dinge, Roboter, Aufsatzsammlung This book is a result of research into ten technologies currently under development that will directly affect community colleges and universities, most within the next 5-20 years and a few within the next 20-30 years. The research conducted on each of the technologies provides a baseline of current development, and predictions of when they may impact institutions of higher education. These technologies develop in two phases, first, in a linear manner, and second, following up with an exponential velocity. The development of Uber and Airbnb are good examples of the speed of exponential development. Institutions of higher education need to be prepared for the disruptions that the ten technologies discussed will create. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Silverberg, David [Hrsg.]
Empowerment at the tower

leadership and identity in higher education

Lanham [u.a.]
, Rowman & Littlefield , 2018
Schlagworte:
Hochschule, Hochschulpolitik, Hochschuldidaktik, Hochschulorganisation, Hochschulentwicklung, Hochschullehrer, Wissenschaftlicher Nachwuchs, Aufsatzsammlung Many colleges/universities, their professors, and their students are waking up to the question: “how can we transform our institution to meet the needs of today’s professors and students?” This book offers real-life depictions of how colleges and universities, often mired in calcified practices, beliefs, and aspirations are remaking their approach to Leadership & Identity - mid-flight - by confronting complacency and building new kinds of futuristic and humanistic programs and practices. It offers thought-provoking and instructive insights into the personalities and policies that enhance, or detract from, institutional evolution and provides practical insights into key levers for targeted, transformational growth. Chapter authors present dynamic case studies from 6 institutions in 5 states along with touching interviews that provide insights about being a change agent and impacting institutional change. Probing questions are offered to readers along with a unique worksheet designed to intentionally promote new light bulb moments at one’s own college/university. This book offers thought-provoking and instructive insights into the personalities and policies that enhance, or detract from, institutional evolution and provides practical insights into key levers for targeted, transformational growth. Each case study includes information about the Background for the Change Initiative, the Change Initiative Itself, Challenges & Successes, and Lessons Learned. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Jütte, Wolfgang [Hrsg.]; Kondratjuk, Maria [Hrsg.]; Schulze, Mandy [Hrsg.]
Hochschulweiterbildung als Forschungsfeld

kritische Bestandsaufnahmen und Perspektiven

Bielefeld
, wbv , 2020 , 318 Seiten
Schlagworte:
Wissenschaftliche Weiterbildung, Hochschule, Lebenslanges Lernen, Hochschulentwicklung, Institutionalisierung, Bildungsforschung, Internationaler Vergleich, Aufsatzsammlung Der Band bereitet das neue Themenfeld Hochschulweiterbildung anhand aktueller Forschungsergebnisse systematisch auf. Die Autorinnen und Autoren strukturieren aktuelle Beobachtungen zur Hochschulweiterbildung und analysieren Befunde zu Institutionalisierung und Implementierung wissenschaftlicher Weiterbildung. Mit dem Mittel der Kartografie werden Forschungsansätze und -gegenstände übersichtlich geordnet und Entwicklungsbedarfe sichtbar gemacht. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Jütte, Wolfgang [Hrsg.]; Kondratjuk, Maria [Hrsg.]; Schulze, Mandy [Hrsg.]
Hochschulweiterbildung als Forschungsfeld [Elektronische Ressource]

kritische Bestandsaufnahmen und Perspektiven

Bielefeld
, wbv , 2020 , 318 Seiten
Schlagworte:
Wissenschaftliche Weiterbildung, Hochschule, Hochschulentwicklung, Lebenslanges Lernen, Institutionalisierung, Bildungsforschung, Internationaler Vergleich, Aufsatzsammlung Der Band bereitet das neue Themenfeld Hochschulweiterbildung anhand aktueller Forschungsergebnisse systematisch auf. Die Autorinnen und Autoren strukturieren aktuelle Beobachtungen zur Hochschulweiterbildung und analysieren Befunde zu Institutionalisierung und Implementierung wissenschaftlicher Weiterbildung. Mit dem Mittel der Kartografie werden Forschungsansätze und -gegenstände übersichtlich geordnet und Entwicklungsbedarfe sichtbar gemacht. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Becker, Alexandra [Hrsg.]; Stang, Richard [Hrsg.]
Lernwelt Hochschule [Elektronische Ressource]

Dimensionen eines Bildungsbereichs im Umbruch

Berlin [u.a.]
, De Gruyter Saur , 2020
Schlagworte:
Hochschule, Hochschuldidaktik, Hochschulfinanzierung, Hochschulorganisation, Hochschulentwicklung, Studium, Zukunft, Lernen, Lernerfolg, Student, Hochschulrecht, Aufsatzsammlung

Bibliothekskatalog

Knowles, Malcolm S.; Holton, Elwood F.; Swanson, Richard A.
The adult learner

the definitive classic in adult education and human resource development

London [u.a.]
, Routledge , 2020
Schlagworte:
Erwachsenenbildung, Geschichte der Erwachsenenbildung, Lernen von Erwachsenen, Lebenslanges Lernen, Lerntheorie, Lernpsychologie, Lernprozess, Lernen, Lehr-Lern-Forschung How do you tailor education to the learning needs of adults? Do they learn differently from children? How does their life experience inform their learning processes? These were the questions at the heart of Malcolm Knowles’s pioneering theory of andragogy which transformed education theory in the 1970s. The resulting principles of a self-directed, experiential, problem-centered approach to learning have been hugely influential and are still the basis of the learning practices we use today. Understanding these principles is the cornerstone of increasing motivation and enabling adult learners to achieve.This eighth edition has been thoughtfully updated in terms of structure, content, and style. On top of this, online material and added chapter-level reflection questions make this classic text more accessible than ever. The new edition includes: Two new chapters: Neuroscience and Andragogy, and Information Technology and Learning. Updates throughout the book to reflect the very latest advancements in the field. A companion website with instructor aids for each chapter. If you are a researcher, practitioner or student in education, an adult learning practitioner, training manager, or involved in human resource development, this is the definitive book in adult learning that you should not be without. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Altmann, Andreas [Hrsg.]; Ebersberger, Bernd [Hrsg.]; Mössenlechner, Claudia [Hrsg.]; Wieser, Desiree [Hrsg.]
The disruptive power of online education

challenges, opportunities, responses

United Kingdom [u.a.]
, Emerald Publishing , 2019
Schlagworte:
Hochschulbildung, Hochschule, Bildungsmarkt, Studium, E-Learning, Lernprogramm, Online-Medien, Massive Open Online Course, Digitalisierung, Neue Medien, Neue Technologien, Aufsatzsammlung This book explores how higher education institutions across the globe respond to the disruptive changes triggered by online technologies. Contributions address transformations regarding program design, business models and pedagogical interventions in a digital teaching environment. (Verlag)

Bibliothekskatalog
eBook

Scholkmann, Antonia [Hrsg.]; Brendel, Sabine [Hrsg.]; Brinker, Tobina [Hrsg.]; Kordts-Freudinger, Robert [Hrsg.]
Zwischen Qualifizierung und Weiterbildung [Elektronische Ressource]

Reflexionen zur gekonnten Beruflichkeit in der Hochschuldidaktik

Bielefeld
, wbv Media , 2018 , 290 Seiten
Schlagworte:
Hochschule, Hochschuldidaktik, Qualifizierung, Hochschulentwicklung, Wissenschaftliche Weiterbildung, Professionalisierung, Hochschullehrer, Wissenschaftlicher Nachwuchs, Aufsatzsammlung Qualifizierung für die Hochschuldidaktik ist Thema dieses Sammelbandes, der sich in drei Teile gliedert: Im ersten Abschnitt wird die Historie der Disziplin anhand von Interviews mit Vertretern der ersten Phase der deutschen Hochschuldidaktik in den Blick genommen. Dabei werden aktuelle Herausforderungen und Entwicklungschancen ebenso berücksichtigt wie Ziele und Möglichkeiten. Im zweiten Teil untersuchen die Autor:innen in drei aufeinander aufbauenden Beiträgen Grundlagen für mögliche Entwicklungspfade von Weiterbildung und Qualifizierung hochschuldidaktisch Tätiger. Neben den deutschsprachigen Beiträgen erweitert eine Untersuchung aus Schweden den Blick auf internationale Entwicklungen in der hochschuldidaktischen Community. Der dritte Part bietet Empfehlungen der Herausgebenden zur Qualifizierung und Weiterbildung von hochschuldidaktisch tätigen Personen. (Verlag)