Bibliothekskatalog

Welsh, Peter [Hrsg.]; Doyle, Lesley [Hrsg.]; Adams, David [Hrsg.]; Tibbit, John [Hrsg.]
Building stronger communities

connecting research, policy and practice

Leicester
, NIACE , 2008
Schlagworte:
Erwachsenenbildung , Lebenslanges Lernen , Region , Gesellschaft , Netzwerk , Governance , Ungarn , Australien , Schottland , Vereinigte Staaten , Aufsatzsammlung Governments at all levels all over the world are committed to strengthening communities - that is, improving neighbourliness, mutual support and economic activity in the largest cities and the smallest rural settlements.
In this book, researchers, policy-makers and practitioners demonstrate, in a wide variety of settings, how they have developed new initiatives to strengthen communities, concentrating particularly on the role of education and training. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Kreienbaum, Maria A. [Hrsg.]; Hilligus, Annegret H. [Hrsg.]
Europakompetenz - durch Begegnung lernen

Opladen ; Farmington Hills
, Budrich , 2007 , 205 Seiten
Schlagworte:
Europa , Europäische Integration , Lehrerausbildung , Professionalisierung , Lehrerfortbildung , Lehramt , Lehrer , Kompetenz , Schulentwicklung , Hochschulentwicklung , Evaluation , Aufsatzsammlung Das Buch zeigt, welche Kompetenzen in und für Europa wichtig sind: Sprache, Geschichte, Wissen über unterschiedliche Bildungssysteme usw. Diese Kompetenzen selbst zu erwerben und Lernende beim Erwerb der Europakompetenzen unterstützen zu können, sind wichtige Aufgaben für Lehrende. Dieser Band hilft dabei, die europäische Dimension des Lernens zu verstehen und Europakompetenz - insbesondere im Rahmen von Schule und Hochschule - anzueignen. Aus dem Inhalt: Schulentwicklung - Hochschulentwicklung: Wie sieht es in Europa aus? Die Ambivalenz der Aufbrüche. Lerngelegenheiten, Chancen und Risiken von Austauschprozessen. Multikulturalität als Chance in Europa. Die Bedeutung von Fremdsprachenkenntnissen für europäische Bürgerinnen und Bürger. Beiträge von Schulen im Sinne von Best-Practice. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Hughes, Chris [Hrsg.]; Flint, Colin [Hrsg.]
Not just the economy

the public value of adult learning

Leicester
, NIACE , 2008
Schlagworte:
Vereinigtes Königreich , Erwachsenenbildung , Bildungschance , Lebenslanges Lernen , Grundbildung , Soziale Ungleichheit , Soziale Benachteiligung , Aufsatzsammlung A million adults have been lost from state-funded educational provision since 2005. Government strategies have focused on the 16-19 age cohort, on basic skills for adults and on work-related skills. The infrastructure of adult learning, for many years a pillar of British education and widely admired throughout of the world, is being lost.
The book calls for urgent reappraisal and better understanding of the public value of adult learning. Its contributors believe that creating and sustaining cultural value are as important as education for access to employment and workforce development. They campaign for continued educational opportunity for those who have been failed by our educational systems. The essays are wide-ranging, stimulating, and provocative. They make a convincing argument for a well-educated citizenry, empowered through learning to challenge bigotry, sophistry and injustice. We need to persuade policy-makers that lifelong learning is not windy rhetoric; it is a prerequisite to social cohesion. (Verlag)

Bibliothekskatalog

Housden, Sarah
Reminiscence and lifelong learning

Leicester
, NIACE , 2007
Schlagworte:
Vereinigtes Königreich , Altenbildung , Professionalität , Lebenslanges Lernen , Erwachsenenbildung , Lernen von Erwachsenen This is an irreplaceable guide to ways of using learners' personal memories as a resource in learning; a source of knowledge, ideas and experiences for tutors and learners to draw on. It is a compendium of good practice for tutors, other professionals and carers who are using older people's memory work in a learning context. It includes many examples of projects and learning situations where, beginning with the sharing of memories, older people have gone on to develop skills in forming and sustaining relationships, oral and written communication, arts and crafts and literacy, and the use of modern information technology. (Verlag)