Neuvorstellungen 3/19 Lehren und Lernen DIE / Research Service / Library / Library Acquisitions / Neuerwerbungen-Thema Bibliothekskatalog Robinson, Denise [Hrsg.] Classroom behaviour management in further, adult and vocational education moving beyond control? London [u.a.] , Bloomsbury Academic , 2019 Schlagworte: Erwachsenenbildung, Weiterbildung, Erwachsenenalter, Methode, Unterrichtsmethode, Lerntechnik, Verhaltenspsychologie, Lernumwelt, Didaktik, Aufsatzsammlung Guiding you through research and practice, Classroom Behaviour Management in Further, Adult and Vocational Education offers a new perspective. The authors help you to understand how you can create a positive classroom ethos and learning experience in the further, adult and vocational education sector. They explore the need to engage with students' previous experiences, be they positive or negative, and look at why it is important to engage with the wider economic, social and political issues at play in the classroom to understand how these may influence behaviour and responses. You'll find a wealth of information on a range of topics, including: Understanding behaviour; teaching strategies; institutional practice; professional standards. Each chapter supports your learning with reflective activities, exercises, question and answer sections, case studies and suggestions for further reading. (Verlag) Bibliothekskatalog Kuhl, Patricia K.; Lim, Soo-Siang; Guerriero, Sonia; van Damme, Dirk Developing minds in the digital age towards a science of learning for 21st century education Paris , OECD Publishing , 2019 , 252 Seiten Schlagworte: Lernen, Computerunterstütztes Lernen, Lernpsychologie, Lernprozess, Kognition, Gehirn, Künstliche Intelligenz, Neue Medien, Neurowissenschaften, Bildungsplanung, Bildungspolitik Bibliothekskatalog Young, Nicholas D.; Celli, Lynne M.; Mumby, Melissa A. Educating the experienced challenges and best practices in adult learning Madison, WI , Atwood Pub. , 2019 , 101 Seiten Schlagworte: Lernen, Erwachsener, Lerntheorie, Lernmotivation, Lerntechnik, Erfahrung, Selbstgesteuertes Lernen, Lernbarriere, Lernpsychologie, Kognition Bibliothekskatalog Fitzgerald, Carlton J. [Hrsg.]; Laurian-Fitzgerald, Simona [Hrsg.]; Popa, Carmen [Hrsg.] Handbook of research on student-centered strategies in online adult learning environments Hershey, PA , IGI Global , 2018 Schlagworte: Erwachsenenbildung, Weiterbildner, E-Learning, Erwachsener, Onlinegemeinde, Online-Medien, Lernumwelt, Lerntechnik, Unterrichtsmethode, Lehrer, Virtuelle Realität, Virtuelle Hochschule, Pädagoge, Aufsatzsammlung Bibliothekskatalog eBook Kunze-Pletat, Dorothea Personzentrierte Erwachsenenpädagogik [Elektronische Ressource] die pädagogische Beziehung als Mittelpunkt im Lehr-Lern-Prozess Wiesbaden , Springer VS , 2019 Schlagworte: Lernen, Lerntheorie, Lernpsychologie, Lernprozess, Lehr-Lern-Prozess, Konstruktivismus, Erwachsenenbildung, Erwachsener Dorothea Kunze-Pletat rekonstruiert die pädagogische Biografie C. R. Rogers’ und zeigt seine Beiträge zur Erwachsenenpädagogik auf. Sie schließt eine theoretische und praxisrelevante Lücke, indem sie eine personzentrierte Erwachsenenpädagogik konzeptualisiert. C. R. Rogers systematisierte forschungsbasiert ein theoretisches System, das eine Kommunikations-, Beziehungs-, Persönlichkeits-, Gruppen- und Lerntheorie und eine Theorie der Persönlichkeitsveränderung verbindet. Basierend auf diesem Netz personzentrierter Theorien beschreibt Dorothea Kunze-Pletat die personzentrierte Lernförderung – das facilitation of learning – in Korrelation mit signifikantem Lernen Bibliothekskatalog Whitton, Nicola [Hrsg.]; Moseley, Alex [Hrsg.] Playful learning events and activities to engage adults New York [u.a.] , Routledge , 2019 Schlagworte: Erwachsenenbildung, Erwachsener, Lernen, Lernorganisation, Lernmotivation, Lerngruppe, Spiel, Unterrichtsmethode, Lerntechnik, Lernumwelt, Aufsatzsammlung Offering an innovative and dynamic approach to adult learning, Playful Learning explores the potential of play in adulthood with the goal of helping educators, corporate trainers and event designers incorporate play-based activities for adults into both educational and work settings. Through a comprehensive overview of the value of play in adulthood, this book responds to the growing popularity of playful events for adults in academic and business settings designed to promote higher levels of engagement. Drawing on the authors’ own decades of experience at the forefront of the field, this helpful reference incorporates strategies and techniques for bringing play into any learning design. Examples and case studies of successful playful design at conferences, training events, and in higher education illustrate what effective playful event design looks like in practice. With a multi-sector appeal that spans business, education and entertainment while bringing together practice and theory in an accessible manner, Playful Learning is a must-have resource for researchers, practitioners, managers and administrators alike. (Verlag) Literature Search Library Research Data Programme Archive of Adult Education Centres Archives and Collections Research Map DIE Alpha-Portal