Verfasser
Franz-Balsen, Angela; Stadler, Matthias
Titel
Mathematik, Naturwissenschaft und Technik: Verschwindet das mathematisch-naturwissenschaftliche Wissen aus der Erwachsenenbildung?
Jahr
2002
In
DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung 2002(2): Wissenschaft im Dialog
Seite
28
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/1085
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
Mathematics, natural science and engineering are not among the most favourite learning objectives of either pupils or adults. While they do enjoy a high esteem, they are also perceived as difficult. The authors discuss why this should be so, and give a summary over participation statistics of Volkshochschulen in the past decades, where courses in mathematics, science or technical matters have been on the decline for some time. Against this background, they present aims and methods of their project „Wissenschaft für Erwachsene – Möglichkeiten und Grenzen der Förderung mathematisch-naturwissenschaftlicher Grundbildung durch Erwachsenenbildung“ („Science for Adults – chances and limitations of the furthering of mathematical-scientific basic education through adult education“).
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: