Verfasser
Pongratz, Ludwig A.
Titel
Kritische Erwachsenenbildung: Erwachsenenbildung im Horizont zeitgenössischer Gesellschaftskritik
Jahr
2005
In
REPORT Literatur- und Forschungsreport Weiterbildung 2005(1): Theoretische Grundlagen und Perspektiven der Erwachsenenbildung
Seite
34 - 40
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/2144
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
Critical adult education
Adult education in the horizon of contemporary societal criticism

The essay contacts basic lines of the early critical theory in order to connect it with power analytical surveys on neoliberal restructuring of education. Foucaults analytics of power serves as a guide to decipher the current self-organisation discourse in adult education as part of a power-knowledge-complex. Thereby the present reform strategies manifest themselves as gouvernemental arrangements for the intensification of new control forms. Especially quality controls act as a "power intensifier", as a transmission strap of an expanding "will for quality".
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: