Verfasser
Schüßler, Ingeborg
Titel
Paradoxien einer konstruktivistischen Didaktik: Zur Problematik der Übertragung konstruktivistischer Erkenntnisse in didaktische Handlungsmodelle - theoretische und praktische Reflexionen
Jahr
2005
In
REPORT Literatur- und Forschungsreport Weiterbildung 2005(1): Theoretische Grundlagen und Perspektiven der Erwachsenenbildung
Seite
88 - 94
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/2152
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
Several paradoxes of a constructivistical didactics
The problem of the transfer of constructivistical insights into didactical action models – theoretical and practical reflections

In the following, four central theses of the radical constructivism insight are worked out, which show gains as well as contradictions from this perspective of adult didactical action. A concluding bottom line goes into the matter of the question of how viable constructivism is for didactical action.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: