Verfasser
Häuser, Katrin
Titel
Neue Zielgruppe für Mentoring-Programme: Zugangserleichterung zum Hochschulstudium für ‚nichttraditionelle Studierende‘ durch eine strukturierte Studieneingangsphase
Jahr
2015
In
Zeitschrift für Weiterbildungsforschung 2015(3): Hochschulen als Orte der Erwachsenenbildung
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/31757
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
One aim of the European Commission is to improve the number of graduates between 30 and 34 years to 40?% for 2020. This requirement provides the university with new material for the promotion of this target group. Current university didactic concepts, such as mentoring programs, can be used to address these challenges. The following article gives an overview of mentoring in higher education and reports on first experiences of participants in the mentoring program “MEwiSA” at the University of Duisburg-Essen. The intention of this article is to provide preliminary recommendations on how these experiences can be used to reduce inhibitions of “non-traditional students” and to facilitate their study entry.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: