Verfasser
Martin, Andreas; Rüber, Ina Elisabeth
Titel
Die Weiterbildungsbeteiligung von Geringqualifizierten im internationalen Vergleich: Eine Mehrebenenanalyse
Jahr
2016
In
Zeitschrift für Weiterbildungsforschung 2016(2): Politiken der Grundbildung im internationalen Vergleich
Seite
149 - 169
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/34379
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
Adult education increasingly occupies the center of education policy and hence the corresponding governance aspirations on the national, supra- and international level. Large-scale-assessment studies, like PIAAC, further raised public attention for adult education with a focus on the low educated. This study analyzes overall and spatial participation in adult education in the national context using multi-level modeling. Using data from the European Labour Force Survey 2013 it shows that (1) the amount of national educational expenditure is positively correlated with participation in adult education, (2) the disadvantage of low qualified decreases with increasing educational expenditure.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: