-
Verfasser
-
Ebner von Eschenbach, Malte
-
Titel
-
Im Grenzbereich des Räumlichen: Vorüberlegungen zu einer topologischen Perspektive in der erwachsenenpädagogischen Raumforschung
-
Jahr
-
2017
-
In
-
Zeitschrift für Weiterbildungsforschung 2017(1): Zur Ermöglichung von Lehr- und Lernprozessen in Organisationen
-
Seite
-
91 - 118
- Zitierlink
-
http://www.die-bonn.de/id/35503
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
- Abstract
-
With respect to the Spatial Turn, an orientation becomes visible which clearly refers to the materiality of spatial arrangements. This trend to re-establish materiality entails the risk of returning behind the state of the Spatial Turn achieved so far. One opportunity to avoid the “space trap” might be to turn to a topological perspective. Such a perspective in adult education opens up for removing blind spots in the reception of the Spatial Turn and thus for the introduction of a frame that can be used to explore alternative points of view.