Verfasser
Schröer, Andreas; Rosenow-Gerhard, Joy
Titel
Lernräume für Intrapreneurship. Eine praxistheoretische Perspektive auf Grenzziehung und Grenzbearbeitung im Spannungsfeld zwischen Arbeitsalltag und Innovationsentwicklung
Jahr
2019
In
Zeitschrift für Weiterbildungsforschung 2019(2): RaumZeit in der Erwachsenenbildung
Seite
221 - 233
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/37134
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
In this paper, the authors examine the setting of and working with boundaries between everyday work and innovation development, based on an empirical analysis of an innovation lab in the social economy. The lab allows intrapreneurs to learn and use entrepreneurial practices to foster social innovation. The process of boundaries setting can be made clear by the spatial structuring of performative practice, the constitution of symbolic spaces, the rhythm of divergence and convergence as well as acceleration and deceleration. The synchronization between the “data time” (Prange) of the process and the modal time of the participants is another crucial challenge for laboratory concepts.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: