INTALL
International and Comparative Studies for Students and Practitioners in Adult Education and Lifelong Learning
- DIE Home /
- Service für Forschung /
- Forschungslandkarte Erwachsenenbildung /
- Suchfunktion
- / International and Comparative Studies for Students and Pract...
September 2018 bis August 2021
INTALL is a partnership among eight different European universities and two practice institutions in the field of adult education and lifelong learning. INTALL is run under the ERASMUS+ programme. It is building up a bridge between academic learning and the field of practice in adult and continuing education.
Fragestellung
- How can a joint learning programme for students and practitioners, including a Winter School contribute towards the professionalisation of adult education and lifelong learning?
- How can international teaching and learning settings be shared online to create an international learning community for university and practice teachers in adult and continuing education?
- How can employability in adult education and lifelong learning be strengthened using a portfolio method?
- How can a digital learning o?er for self-directed online learning contribute towards the professionalisation of adult education and lifelong learning and the internationalisation of learners at home?
Projektziel
The project outcomes contain a didactical programme for a blended learning winter school programme (go.uniwue.de/lifelonglearning), a teaching and learning methods blog, videos on personal pathways of adult educators and the online learning module INTALL@home (go.uniwue.de/intall).
The evaluation results of past Winter Schools can be found at our website:
https://www.hw.uni-wuerzburg.de/intall/results/evaluation-results/
Kontakt
-
Egetenmeyer, Regina, Professorin
(Projektkoordination, wiss. Leitung)
- Julius-Maximilians-Universität Würzburg
Beteiligte Personen
-
Egetenmeyer, Regina, Professorin
(Projektkoordination, wiss. Leitung)
- Julius-Maximilians-Universität Würzburg
- Kröner, Stefanie, Dr. (Mitarbeit)
Beteiligte Institutionen
-
Julius-Maximilians-Universität Würzburg - Professur für Erwachsenenbildung/Weiterbildung
https://www.paedagogik.uni-wuerzburg.de/erwachsenenbildung/startseite/
Zuordnung zum Forschungsmemorandum für die Erwachsenen- und Weiterbildung
Das Forschungsmemorandum für die Erwachsenen- und Weiterbildung ist ein Koordinatensystem um Schwerpunkte der Bildungsforschung zu identifizieren.
Design
Geographischer Raum, auf den sich das Projekt bezieht
Zeitraum, auf den sich das Projekt bezieht
Datenerhebung
- Akten- und Dokumentenanalyse (standardisiert/offen)
Datenauswertung
- deskriptiv
- analytisch
Forschungsart
- Geförderte Forschung
Förderung
- Europäische Kommission
- Erasmus+
Kooperationspartner
- Dublin City University, Ireland
- DVV International
- European Association of the Education of Adults (EAEA)
- Helmut-Schmidt-Universität Hamburg
- Pécsi Tudományegyetem, Hungary
- Universidade de Lisboa, Portugal
- Università degli Studi di Firenze, Italy
- Universitá di Padova, Italy
- University of Ljublijana, Slovenia