Verfasser
Ehses, Christiane; Zech, Rainer
Titel
Qualitätsentwicklung von außen befördern: Rolle, Aufgaben und Profil von Externen am Beispiel des Modells „Lernerorientierte Qualitätstestierung"
Jahr
2002
In
DIE Zeitschrift für Erwachsenenbildung 2002(3): Qualitäten
Seite
30
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/974
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
Quality in further education is not supposed first and foremost to serve the educational organisation itself (the „within“), but the learners (the organisation’s „without”). The “without” should therefore have a substantial say when quality measures are developed and evaluated. Dr. Ch. Ehses and Prof. Dr. R. Zech of the “ArtSet Institut für kritische Sozialforschung und Bildungsarbeit e.V.” explain why the external view-point – the learners’ perspective – is essential, how it can work and what qualification needs result from the roles of external counselling and evaluation.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: