Verfasser
Egloff, Birte; Jochim, Dana; Schimpf, Erika J.
Titel
Zwischen Freiheitszugewinn, zugemuteter Emanzipation und Schaffung neuer Abhängigkeit - Kursbindung in der Alphabetisierung/Grundbildung
Jahr
2009
In
REPORT Zeitschrift für Weiterbildungsforschung 2009(4): Alphabetisierung/Grundbildung
Seite
11 - 22
Zitierlink
http://www.die-bonn.de/id/4311
Um diese Ausgabe zu zitieren, verwenden Sie bitte diese Internetadresse.
Abstract
The report presents first results of a study dealing with the whereabouts of former participants of literacy classes. Assuming courses of adult education have a beginning and an end, the authors pursue the phenomena of participants sojourning permanently at adult education courses. Taken data material into account, the reconstruction of possible reasons for staying in the courses finally leads to the demand for an initial consulting – analogical to the starting and learning consultation in the course, which might contribute to the professionalization the literacy staff.
Erzählen Sie Ihren Kontakten von unserer Publikation: