Wissenschaftlicher Mitarbeiter
T +49 228 3294-238
F +49 228 3294-4238
Projekte
Veröffentlichungen

2021

Christian, M. (2020). Blended learing and web-based learning for cultural education staff. In P. Lehnes (Ed.), Can heritage bring europeans together? Exploring the potential of heritage interpretation to strengthening common values and european cohesion (pp. 32–37). Retrieved from https://delphi-eu.org/wp-content/uploads/2021/02/DELPHI-research-report.pdf

Christian, M. (2021). Wertevermittlung - Kreative Möglichkeiten, Werte in Weiterbildung einzubeziehen. EULE Lernpfad. Verfügbar unter: https://wb-web.de/lernen/lernpfade/wertevermittlung-kreative-moeglichkeiten-werte-in-weiterbildungen-einzubeziehen.html

Gundermann, A. & Christian, M. (2021). The DElPHI Competence Framework for Heritage Interpretation planning, Deutsches Institut für Erwachsenenbildung. Retrieved from https://delphi-eu.org/wp-content/uploads/2021/02/The-DELPHI-Competence-Framework-1.pdf

Gundermann, A. & Christian, M. (2021). The DELPHI Toolkit for Heritage Interpretation planning, Deutsches Institut für Erwachsenenbildung. Retrieved from https://delphi-eu.org/wp-content/uploads/2021/02/The-DELPHI-Toolkit.pdf

Klante, S., Schlupp-Winkler, M. & Christian, M. (2021). Ärgerlich, aber ganz normal: Zum Umgang mit Störungen und Konflikten. EULE Lernpfad. Verfügbar unter: https://wb-web.de/lernen/lernpfade/aergerlich-aber-ganz-normal-zum-umgang-mit-stoerungen-und-konflikten.html

 

2020

Biel, C., Christian, M. & Klante, S. (2020, 28. Oktober). Innovatives digitales Lernangebot für Erwachsenenbildner*innen: Die EULE ist nun flügge. European Commission. Verfügbar unter: https://epale.ec.europa.eu/de/node/162633

Schöb, S., Klante, S., Christian, M. & Schlupp-Winkler, M. (2020). Wie lassen sich Teilnehmende zum Lernen motivieren? EULE Lernpfad. Verfügbar unter: https://www.wb-web.de/lernen/lernpfade/wie-lassen-sich-teilnehmende-zum-lernen-motivieren.html

 

2019

Gundermann, A. & Steber, M. (2019). Ein Beitrag zur Demokratiesicherung - das europäische Projekt "Delphi". Der pädagogische Blick, 27, 50–52.

Steber, M. & Klante, S. (2019). Designing and sequencing learning content for adult educators’ competence development in open web-based learning. In Pixel (Ed.), Conference proceedings: 9th International Conference, The Future of Education (Florence, Italy, 27-28 June 2019) (pp. 79–85). Bologna: Filodiritto editore.

 

2018

Klante, S., Steber, M. & Biel, C. (2018). Motivational measures for heterogeneous groups in web-based adult education. In Pixel (Ed.), Conference proceedings: The Future of Education, 8th conference edition Florence, Italy 28–29 June 2018 (pp. 104–108). Padova: libreriauniversitaria.it. https://books.google.de/books?id=vVViDwAAQBAJ&pg=PA104